Voor het plannen van de kerkdiensten gaan we gebruik maken van Kerktijd.nl.
Daarmee komt een einde aan de huidige aanmeldmethode.
Hieronder leest u hoe het nieuwe systeem werkt en wat u moet doen om u aan te melden.

  1. U meldt zich via de link
    https://app.kerktijd.nl/member/register/900a9eb6-3b60-43c8-9474-a886e1654575
    aan bij de Ger. Gem. Kampen. De leden die geen e-mail hebben kunnen contact opnemen met hun wijkouderling.
  2. U vult het aanmeldformulier in en registreert zich daarmee bij Kerktijd.nl.
    Bij de aanmelding moet u aangeven met hoeveel bezoekers u maximaal naar de diensten wilt komen. Hier vult u de maximale gezinsgrootte in van de kerkgaande gezinsleden, dus inclusief ​meegaande kinderen onder de 12 en aanhang.

Daarnaast vinkt u onder ‘categorieën’ alle kerkdiensten aan (ochtend-, middag-, avond*- en de weekdienst), tenzij u structureel verhinderd bent om een bepaalde dienst bij te wonen. (*zoals op Goede Vrijdag.)
LET OP!! Het aanmelden/ bezoeken van een weekdienst gaat niet ten koste van uw plaats of uitnodiging voor de zondagse diensten.

  1. Na uw inschrijving krijgt u een e-mail met het verzoek om het e-mailadres te verifiëren.
    U bent pas ingeschreven nadat uw e-mailadres is geverifieerd, dit om spam en ongewenste aanmeldingen te voorkomen. Na het verifiëren wordt u doorgestuurd naar uw eigen accountpagina in Kerktijd. U hoeft aan de gegevens niets meer te wijzigen. De optie om uw account op inactief te zetten gebruikt u alleen bij langdurige afwezigheid zoals vakanties. Als uw account op inactief staat ontvangt u dus géén uitnodigingen.

U bent nu klaar met het activeringsproces en kunt u afmelden, dit kan door rechtsboven op uw gebruikersnaam te klikken, waarna u klikt op ‘uitloggen’.

  1. Op de maandagavond voorafgaand aan de zondag wordt de uitnodiging gemaakt en krijgen bezoekers een e-mail met de mededeling dat ze uitgenodigd zijn voor een kerkdienst aanstaande zondag. U hoeft zich dus niet meer iedere week op te geven, u krijgt automatisch een uitnodiging als u aan de beurt bent.
  2. U dient vervolgens binnen 48 uur aan te geven of u wel of niet kunt komen.  Ook kunt u per uitnodiging doorgeven of het aantal bezoekers waar mee u komt nog naar beneden aangepast moet worden (bv. door werk in de zorg). U voert dan het juiste aantal in waarna u op de button ‘wijzig’ klikt. Nu is het opgeslagen en kunt u de pagina afsluiten. U krijgt binnen enkele minuten na uw aanmelding een bevestigingsmail. Er volgt op zaterdag géén extra mail meer.
  3. Zodra er minder dan het maximale aantal bezoekers zijn, gaat het systeem verder met uitnodigen tot opnieuw het maximum is bereikt.
  4. Uitnodigen gebeurt op een eerlijke manier. Niet wie het eerst komt, maar iedereen gelijke kansen.
  5. Zaterdagavond wordt er een lijst gemaakt van de aangemelde bezoekers. Die wordt naar de koster gestuurd. De registratie van de leden tijdens een kerkdienst is zodoende gerealiseerd.In uw eigen aangemaakte account kunt u zelf wijzigingen aanbrengen als het gaat om het aantal bezoekers waarmee u hoopt te komen, en het tijdelijk inactief zetten van uw account.
    U kunt inloggen in uw eigen account via app.kerktijd.nl/login.

We willen u nadrukkelijk vragen om u af te melden als u toch verhinderd bent. Ook nadat u de uitnodiging geaccepteerd hebt kunt u dit tot zaterdagavond wijzigen in uw account. Hiermee zorgt u ervoor dat anderen uw plaats kunnen innemen. 

Mocht u voor een dienst zijn uitgenodigd en hebt u op dat moment gasten,  dan kunt u mailen naar onderstaand emailadres.
We hopen het nieuwe systeem te gaan gebruiken vanaf zondag 28 maart.

Voor vragen kunt contact opnemen met rboot@gergemkampen.nl.